Tehnologije razvoja iger
Kdo ne mara video iger? Večina videoiger nas ujame v čarobni svet, kjer smo lahko superjunak, borbeni ninja, hitri dirkač, očarljiva vila ali briljanten rokodelec. Dobra igra vas bo v nekaj sekundah zasvojila! Tudi če nekdo ni zagrizen igralec iger. Igre imajo moč, da pritegnejo ljudi ne glede na njihovo starost, pa naj gre za otroka mlajšega od deset let ali odraslega nad petdeset let.
Svet zabave je dosegel nove višine in zlata doba videoiger je nedvomno zacvetela z uvedbo mobilnih iger. Zdaj, ko so pametni telefoni na voljo vsem, mobilne igre postajajo vse bolj priljubljene. Ali lahko uganete promet svetovne industrije mobilnih iger v pandemičnem letu 2020? Šlo je za neverjetnih 77 milijarde evrov.
Predstavljamo najbolj popularne tehnologije za razvoj iger:
Unity

Unity je eden najmočnejših tehnologij za razvoj iger. Leta 2005 je bil Unity predstavljen svetu kot ekskluzivni igralni pogon. Presenečeni boste nad trenutno zmogljivostjo Unity-ja. Od leta 2018 lahko ta igralni mehanizem podpira več kot 25 platform, ki vključujejo mobilne naprave, namizne računalnike, konzole in virtualno resničnost. Unity se zdaj uporablja za razvoj 2D, 3D, virtualne resničnosti, iger z razširjeno resničnostjo in simulacij. Trenutno je Unity najboljše orodje za razvoj mobilnih iger, saj ponudi poglobljeno igralno izkušnjo.
Po lansiranju leta 2005 je skoraj deset let dosegal svoje stranke v plačljivih različicah. Od leta 2016 Unity sledi oblačnemu in naročniškemu modelu. Vendar Unity kljub temu nima visoke cene, saj je za osebno uporabo brezplačen. Od te možnosti brezplačnega licenciranja nimajo koristi le neodvisni razvijalci iger, ampak tudi mala podjetja. Podjetja, ki imajo letni promet pod 100K$ prav tako dobijo Unity brezplačno. Naročniški načrti so odvisni od prihodkov, ki jih ustvarijo igre razvite z uporabo Unity.
Druga izjemna značilnost Unity-ja je, da razvijalcu med ustvarjanjem igre ni treba skrbeti za pisanje kosov kode za zagon svoje igre. Unity opravi delo namesto njega. Razvijalec se lahko osredotoči na igranje s svojimi skriptami.
Unity ima tudi možnost uvoza sredstev iz številnih 3D aplikacij, kot sta Maya ali Blender. Prav tako je mogoče kupiti široko paleto sredstev neposredno v trgovini Unity’s Asset. To je velika prednost za razvijalce, ki želijo hitro sestaviti svoje igre. Razvijalci lahko kupijo po meri izdelane like in animacije ter jih uporabijo v svojih igrah. Lara Croft Go, Angry Birds 2 in Pokémon Go so nekatere izmed največkrat prenesenih iger, ustvarjenih na podlagi Unity.
Unreal engine

Unreal Engine (UE) je prvotno razvil Epic Games za svojo FPS igro ‘Unreal’. To ni samo igralni mehanizem za mobilne telefone, konzole ali osebne računalnike, ampak je vrhunska tehnologija, ki jo razvijalci po vsem svetu ogromno uporabljajo.
UE5 podpira konzole naslednje generacije, kot sta Xbox X in PS5. Ena od hvaljenih funkcij UE5 je Nanite, ki v igre uvozi visoko podrobno izvorno fotografsko gradivo.
UE5 pomaga razvijalcem pri ustvarjanju podrobnih svetov iger ne da bi porabili preveč časa za nova podrobna sredstva. Nanite lahko v igro uvozi skoraj vse druge že obstoječe tridimenzionalne predstavitve predmetov in okolij.
Druga komponenta UE5 je Lumen. To je popolnoma dinamična rešitev za globalno osvetlitev, ki se takoj odzove na spremembe scene in svetlobe. Unreal sledi vizualnemu skriptnemu sistemu, imenovanemu Blueprints. Gre za hiter razvoj logike igre brez uporabe kode. Blueprints je združil tehnične umetnike, programerje in oblikovalce, da so delovali kot ekipa in ne kot neodvisne enote.
Unreal vas ne stane niti centa, če je vaš prihodek od igre na četrtletje manjši od 3000€. Če promet v igri preseže to omejitev v določenem časovnem okviru, se 5% bruto prihodka igre zaračuna za pogon polne različice. Unreal je popolna izbira za obsežne, visokokakovostne grafične igre.
Lumberyard

Amazon Lumberyard je edini igralni pogon, ki vas opremi s kombinacijo razvojne tehnologije, bogate s funkcijami, ki izhajajo iz različnih integracij v oblaku AWS in izvorne integracije funkcij Twitch. Poleg tega je popolnoma brezplačen.
Solar 2D

Mnogi od vas morda ne poznate imena Solar2D. To ni nič drugega kot prejšnji Corona SDK iz Corona Labs. Preimenovanje se je zgodilo leta 2020 zaradi zaprtja laboratorijev Corona in pandemije COVID-19.
Kot pove že ime, je ta komplet za razvoj programske opreme idealen za razvoj 2D iger za iOS, Android in Kindle. Ustvari lahko tudi namizne aplikacije za Windows, Linux in macOS. Solar 2D podpira tudi povezane TV aplikacije za Apple TV, Fire TV in Android TV.
Solar2D uporablja lahek skriptni jezik Lua (poleg C++/OpenGL) za izdelavo 2D ali 3D iger. Simulator Solar2D in programska oprema Solar2D Native sta dva načina delovanja. Izvorni način Solar2D omogoča integracijo kode Lua in ustreznih sredstev znotraj projekta Xcode ali Android Studio za izdelavo vaše aplikacije. Urejevalnik Solar2D uporablja Sublime Text in olajša kodiranje/gradnjo aplikacij z dodajanjem funkcionalnosti Sublime Text. To v veliki meri izboljša produktivnost razvijalcev.
Solar2D je popolnoma brezplačen za svoje stranke, ne glede na to, ali ste neodvisni razvijalec ali velik studio za igre. Celotna izvorna koda in viri so na voljo uporabnikom pod licenco MIT. Solar2D ima tudi živahno skupnost tisočih razvijalcev preko spleta in strežnikov Discord. Designer City, Zip Zap, Gunman Taco Truck, I love Hue itd. so nekatere od neverjetnih iger s Solar2D.
BuildBox

Razvijalci BuildBox radi imenujejo platforma za razvoj iger brez kodiranja. Da, brez programiranja, brez skriptiranja! To orodje ima moč za načrtovanje, izdelavo in objavo 3D in 2D iger v realnem času brez ene vrstice kode.
Kako potem to deluje? Izberite slike (elemente oblikovanja), jih povlecite in spustite v svojo igro, jim dodelite vlogo (lik, predmet, okras, moč). Zdaj lahko začnete svojo igro! Prav tako je možno narediti spremembe in jih potrditi v realnem času.
BuildBox pomaga pri hitrejšem razvoju mobilnih iger. Za razvoj priljubljenih iger Color Switch in The Line Zen, so v BuildBoxu potrebovale le en teden. Poleg vsega tega je orodje za več platform, ki podpira platformi iOS in Android.
BuildBox ponuja tri načrte za določanje cen: brezplačen načrt, načrt Plus (stane 19,99 USD mesečno z enoletno obveznostjo) in načrt Pro (stane 49,99 USD mesečno z enoletno obveznostjo). Ali boste izbrali BuildBox ali ne, je odvisno od vaših potreb. Če niste strokovnjak za tehnologijo, potem je to orodje popolna izbira za vas.
GameMaker 2

GameMaker je serija večplatformskih igralnih mehanizmov, ki jih je ustvaril Mark Overmars leta 1999. Najnovejša posodobitev GameMakerja je bila izdana leta 2022.
GameMaker omogoča ustvarjanje večplatformskih in večzvrstnih video iger z uporabo prilagojenega vizualnega programskega jezika znanega kot GameMaker Language. Uporablja se ga lahko za razvoj naprednejših iger, ki jih ni mogoče ustvariti samo z vizualnim programiranjem. Prvotno je bil zasnovan tako, da omogoča začetnikom izdelavo računalniške igre z uporabo premikanja vizualnih elementov.
Zadnje različice programske opreme pa so privlačne tudi za napredne razvijalce.
